Sila Hubungi 019-2070 466 Jika Tuan/ Puan Memerlukan Perkhidmatan :- Sewaan DartBoard Stand | Khidmat Chalker @ Umpire | Pengelola Pertandingan | Perundingan Kejurulatihan | Pengiklanan Secara Atas Talian. Kami Sedia Membantu !!!

22 May 2015

10 FAEDAH KESIHATAN BERMAIN DART

Percaya atau tidak , permainan dart sebenarnya sukan kompetitif profesional , tetapi anda akan lebih mudah untuk melihat ia dimainkan di pub tempatan anda atau bar . Ia adalah satu permainan yang mencabar yang memerlukantahap kemahiran yang tinggi , ketepatan dan tangan yang stabil . Dan walaupun anda mungkin tidak tahu, manfaat kesihatan bermain permainan yang besar .

Berikut adalah 10 manfaat kesihatan apabila anda bermain Dart :-


1. Melegakan tekanan : " . Berehat " hanya dengan mendapatkan fikiran anda daripada kerja , anda serta-merta boleh mula berehat dan mendapat mental dan fizikal sebagai aktiviti riadah , dart adalah lencongan positif yang membolehkan anda untuk mental berehat daripada berada di kerja , sama ada di tempat kerja atau di rumah!


2.  Membina kerja berpasukan : Melontar dart boleh mengajar anda untuk berinteraksi dengan orang lain dan berkembang bersama-sama sebagai satu pasukan. Pertandingan menyeronokkan antara rakan-rakan dan pasukan akan menjadi alat latihan yang besar untuk rakan sekerja dan rakan-rakan untuk belajar kemahiran pasukan - bangunan pada tahap yang lebih sosial dan peribadi .

3. Meningkatkan koordinasi tangan / mata : Bermain dart boleh meningkatkan koordinasi tangan - mata anda kerana jumlah yang tinggi ketepatan dan ketepatan terlibat . 

4. Meningkatkan kemahiran sosial : Bermain dart bukan hanya untuk orang-orang yang mahu menjadi berdaya saing , ia juga merupakan acara yang boleh anda lakukan untuk berseronok dengan rakan-rakan ! Menyertai liga dart tempatan boleh mengembangkan rangkaian sosial dan profesional anda , dan jika anda baru ke bandar , ia adalah cara yang baik untuk bertemu orang baru !


5.  Meningkatkan konsentrasi : Fokus utama adalah apabila tiba giliran anda untuk tujuan balingan ke “bullseye “ itu . Ketidak tetapan balingan akan membuatkan anda merasa rugi dengan itu menjadikan anda lebih peka untuk fokus kepada yang bertambah baik apabila dart menjadi hobi. 

6.  Menguatkuasakan pemikiran strategik : Bermain dart juga melibatkan banyak perancangan strategik kerana setiap lontaran adalah langkah taktikal. Pemikiran strategik yang lebih baik boleh diterjemahkan kepada perancangan logik setiap hari . 

7.  Membina keyakinan: Menang di dart ada tugas yang mudah , dan dengan lebih banyak latihan dan kejayaan meningkat , ia boleh meningkatkan keyakinan anda dan membina harga diri yang lebih besar. 


8.  Menggunakan kemahiran bukan lisan : Apabila bermain di pasukan yang berdaya saing , anda akan pada masa-masa perlu berkomunikasi dengan rakan sepasukan anda menggunakan sama ada isyarat tangan atau dengan membaca bahasa badan mereka supaya anda boleh mengetahui apa langkah seterusnya anda perlu . Anda juga boleh belajar daripada profesional bagaimana untuk bermain dengan menonton bagaimana mereka menjatuhkan antara satu sama dart dan pembelajaran dari bahasa badan dan kemahiran mereka . 

9.  Menggalakkan bersantai : Sebagai pengurang tekanan, dart boleh membantu anda berehat di tengah hari yang sibuk. Permainan cepat menentang rakan atau sesi latihan solo semasa berehat di tempat kerja boleh melakukan keajaiban untuk kejelasan mental anda . 

10.  Menanamkan rasa kawalan diri : Melontar dart dan memberi tumpuan apabila bermain dart boleh meningkatkan Propriosepsi , atau pengetahuan tentang kedudukan tubuh anda sendiri , yang dapat meningkatkan kesedaran anda pergerakan anda . Belajar untuk mengawal pergerakan anda juga boleh membantu dengan mendisiplinkan diri dan mendapat kawalan ke atas badan anda apabila kira-kira dan penyelarasan diperlukan.

p/s : Geng!!!...jom main dart....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...